Do nové stanice Vlkov u Tišnova přijel první vlak

9.10. 2024142x

Významným milníkem rekonstrukce železniční stanice Vlkov u Tišnova se stalo úterý 8. října, kdy na nové nástupiště u první koleje přijel v brzkých ranních hodinách první vlak.

Zásadním bodem celé rekonstrukce stanice je přemístění nástupišť blíže k zástavbám obcí Vlkov a Osová. „Právě dnes nastal historický milník pro cestující veřejnost. Letitá praxe nastupování a vystupování ve vzdálené železniční stanici skončila, nově je v provozu zastávka Vlkov-Osová, která je podstatně blíže obci Vlkov a místní části Osová,“ říká ředitel stavby Martin Počta. Kromě přemístění nástupišť je součástí projektu také kompletní rekonstrukce železničního spodku a svršku dopravních a vybraných manipulačních kolejí v celkové délce kolem šesti kilometrů.

Pro cestující však omezení na trati ještě nekončí. Z důvodu probíhající rekonstrukce navazujícího úseku směrem do Křižanova, budou až do 5. listopadu vlaky od Brna nadále končit ve stanici Vlkov u Tišnova. Odtud je zajištěna náhradní autobusová doprava.

Ani ve stanici Vlkov u Tišnova ještě není vše hotové. „Do 22. listopadu bude vyloučena z provozu sudá kolejová skupina, a to z důvodu dokončení rekonstrukce kolejiště a trakčního vedení,“ vysvětluje ředitel stavby. Stavbaři také musí dokončit komunikaci pod zrekonstruovaným mostem a nástupiště u koleje č. 2. V únoru a březnu příštího roku tým Martina Počty provede aktivace definitivních technologií do nové technologické budovy a ukončí provoz všech provizorních opatření. „Nyní plánujeme výluky na jaro příštího roku, kdy chceme provést následné podbití, broušení a definitivní regulaci trakčního vedení a provedení zkoušek potřebných pro zavedení traťových rychlostí,“ dodává ředitel stavby. Smluvně končí stavební část v březnu a celá stavba v září 2025.

Výstavba nových, 140 metrů dlouhých nástupišť blíže obcím Vlkov a Osová, vyvolala mírné napřímení trati a s tím související kompletní přestavbu mostu přes silnici napojující průmyslový areál. Rekonstrukce se dotkla také dalšího mostu v předmětném úseku a dvou propustků. Další, neméně náročnou částí stavby, byla realizace náspů a opěrných zdí pro nové šikmé bezbariérové chodníky, které vedou na nová nástupiště.

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy