Včera podle plánu skončila výluka na vytížené jednokolejné trati z Lovosic do České Lípy.
Na rozsáhlé úpravy úseku trati z Lovosic přes Litoměřice do Liběšic navázala zkraje srpna ještě oprava přibližně 3,5 km dlouhé části z Liběšic do Úštěku, kterou provádí závod kolejových staveb naší společnosti. Výluka skončila 18. září a provoz vlaků na celé trati byl po více než půl roce opět obnoven. Nyní budou prováděny ještě dokončovací práce.
Na rozdíl od předchozího úseku mezi Lovosicemi a Liběšicemi, kde Správa železnic nechala kompletně zrekonstruovat jak železniční spodek, tak železniční svršek, došlo mezi Liběšicemi a Úštěkem pouze k opravě železničního svršku s úpravou trativodů a odvodnění. Stavbaři v celém úseku vyměnili staré pražce a kolejnice za nové, které jsou svařené do bezstykové. S tím bylo spojeno i čištění štěrkového lože, úprava geometrické polohy koleje a obnova příkopů a trativodů. Součástí stavby byla také oprava pěti propustků a jednoho mostu, kde stavbaři závodu mostních a inženýrských staveb provedli sanace narušeného zdiva, izolace proti vodě nebo výměnu nosných konstrukcí propustků.
Ve stanici Úštěk byla navíc vložena nová výhybka a provedena oprava svršku v délce zhruba 300 metrů včetně obnovy trativodů v souhrnné délce 600 metrů mezi dvěma výhybkami.
Oprava trati se dotkla také železničních přejezdů v Liběšicích, Zimoři a polního přejezdu. V rámci stavby byla dále provedena demontáž, montáž a úprava zabezpečovacího zařízení v celém úseku trati, na zhlavích a záhlavích obou přilehlých dopraven Liběšice a Úštěk.
Provedená těžká střední oprava dotčené části trati zvýší plynulost a rychlost ze stávajících 60 km/h na 70 km/h.