Přibližně po půl roce skončily nezbytné přípravné práce pro komplexní rekonstrukci obou kolejí na devítikilometrovém traťovém úseku.
První úplná výluka trati začala 5. července a skončila o pět dní později. Cílem výluky bylo snesení tří nadjezdů a demolice jednoho mostu. „Všechny čtyři mosty byly na konci své životnosti. Na jejich místě jsme museli do konce listopadu tohoto roku postavit mosty nové,“ popisuje hlavní náplň letošní rekonstrukce zástupce vedoucího projektu Jakub Vysoký. Další úplná výluka na trati byla od 23. do 26. listopadu, během níž došlo zejména k propojení kolejí mezi výhybkami ve stanici Přibyslav.
V plánu pro letošek je realizace provizorních přístupových komunikací, budování základů a stožárů pro trakční vedení, úpravy zabezpečovacího zařízení, provizorní odsun koleje pro zvětšení osy.
Hlavní práce na samotné trati budou podle harmonogramu zahájeny v březnu příštího roku, a to na první traťové koleji a ve stanici Přibyslav. O rok později začne rekonstrukce druhé traťové koleje a stanice Pohled.
Kromě komplexní rekonstrukce obou kolejí dojde ke zřízení bezbariérového přístupu na ostrovní nástupiště ve stanicích Přibyslav a Pohled a na zastávkách Přibyslav zastávka a Stříbrné Hory. Stanice Přibyslav a Pohled zůstanou v současné poloze, ve stanici Pohled bude v nové konfiguraci pouze jedno ostrovní nástupiště mezi hlavními kolejemi. Poloha nástupišť se nebude měnit ani na dvou zastávkách v tomto traťovém úseku, konkrétně v Přibyslavi a Stříbrných Horách.
Stavební práce se zaměří také na rekonstrukci dalších umělých staveb, trakčního vedení i sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. Úpravy výpravních budov se omezí na prostory určené pro nové technologie, případně na drobné opravy.