Téměř dva roky potrvá celková rekonstrukce rozsáhlé historické nádražní budovy, která byla postavena v letech 1871–1873.
Pro naši společnost se jedná o další renovaci historické památky na území města Žatec. Oprava nádražní budovy naváže na právě dokončovanou rekonstrukci památkově chráněné čtvercové budovy konventu kapucínského kláštera, která trvala rovněž přibližně dva roky. „Staveniště jsme od Správy železnic převzali minulý týden. Se zahájením prací počítáme během února,“ říká hlavní stavbyvedoucí Igor Zdeněk, který se svým týmem přestěhuje z kláštera na žatecké nádraží. Obě tyto historické památky od sebe dělí asi jeden kilometr.
Renovace nádražní budovy je náročný projekt, jehož realizace bude provedena v několika etapách. Během nich bude opravena střecha, obnovena fasáda a také nástupištní přístřešek. Zároveň dojde k nápravě historicky nevhodných zásahů do vzhledu budovy, jako je obnova světlíků nebo odstranění nepůvodní přístavby. Revitalizace se dotkne také odbavovací haly včetně pokladen a zázemí, ale i ploch v okolí nádražní budovy. Významným doplněním bude nový výtah, který bezbariérově propojí halu s prostorem před nádražím.
Proměna nádraží s sebou přinese zvýšení komfortu pro cestující, díky úpravám se navíc zlepší zázemí zaměstnanců Správy železnic, a to nejen na pracovišti řízení provozu, ale také v administrativních prostorách. Náklady jsou vyčísleny na necelých 100 milionů korun, hradit je bude Správa železnic.
Nádražní budova z roku 1873 a přilehlý sklad na vlakovém nádraží v Žatci byly prohlášeny za nemovité kulturní památky. Na seznam byly zapsány díky svému specifickému architektonickému výrazu a množství dochovaných autentických stavebních konstrukcí. V roce 1902 byl přistavěn restaurační pavilon a kryté schodiště umožňující pohodlnější přístup do zvětšeného vestibulu z ulice, které v duchu stavebního slohu stávající budovy navrhl Adolf Schrayer.