V pondělí 16. září byl podle harmonogramu obnoven dvoukolejný provoz na novém železničním mostě přes Spojeneckou ulici v Teplicích.
Hlavními důvody kompletní rekonstrukce mostu bylo jeho rozšíření a zajištění bezpečnějšího podchodu pro pěší. „Původní most byl jednak již poměrně starý a výrazná oprava by byla nevyhnutelná, dále byl poměrně úzký a z hlediska využívání také chodci i nebezpečný,“ vysvětluje hlavní stavbyvedoucí Karel Mikas ze závodu mostních a inženýrských staveb. V rámci rekonstrukce proto došlo ke kompletnímu odstranění původního třináctimetrového mostu a následně k výstavbě nového mostu jehož délka je téměř 40 metrů.
Přípravné práce byly zahájeny v březnu letošního roku, první výluka, během které došlo k rekonstrukci první poloviny mostu, začala 8. dubna a skončila 1. července letošního roku. Vzápětí navázala další výluka, během které byla zrekonstruována druhá polovina mostu pod druhou traťovou kolejí. Na trati byl po celou dobu výstavby zachován jednokolejný provoz.
Nový most je oproti tomu původnímu výrazně jiný. Významnou změnou je s ohledem na rozšíření mostu realizace dvou středových ocelových pilířů založených na pilotách. „Nové jsou i krajní opěry, které jsme založili na mikropilotách. Hlavní nosnou konstrukci železobetonové mostovky tvoří zabetonované ocelové nosníky,“ doplňuje stručný popis nového mostu hlavní stavbyvedoucí. Součástí stavby byla také rekonstrukce železničního svršku na mostě a jeho přechodových oblastech.
Projekt má být kompletně dokončen v závěru října, kdy budou dokončeny stavební úpravy pod mostem a v jeho bezprostředním okolí. Zároveň dojde k obnovení automobilového i pěšího provozu pod mostem.
Zrekonstruovaný most se nachází v intravilánu Teplic, asi 300 metrů od nádraží Teplice v Čechách. Most převádí železniční trať spojující Teplice a Řetenice přes rušnou Spojeneckou ulici, která je hojně využívána jak automobilovou dopravou, tak pěšími.