Přesně v polovině února naplno začala rekonstrukce nástupišť a zřízení bezbariérových přístupů v žst. Roudnice n. L.
Zahájení první etapy přestavby kolejiště ve stanici Roudnice nad Labem předcházela nultá etapa, tedy přípravné práce, která skončila zkraje prosince loňského roku. První etapa rekonstrukce má podle harmonogramu skončit v polovině června. Stavaře čeká rekonstrukce sudé skupiny kolejí, kterou tvoří celkem tři koleje v souhrnné délce přes dva kilometry. Zároveň dojde k rekonstrukci stávajícího nástupiště a části podchodu k němu. Ke stávajícímu podchodu navíc přibude šachta pro budoucí výtah. Ostrovní nástupiště bude mít nové zastřešení s podhledem a integrovaným osvětlením a prvky sdělovacího zařízení.
Ve druhé etapě, která bezprostředně naváže na první etapu realizace, dojde k redukci současných tří lichých kolejí pouze na dvě. Uvolněný prostor bude využit právě pro realizaci nového poloostrovního nástupiště s přístupem po nově vybudovaném schodišti a výtahem ze stávajícího podchodu. Ve stanici ve výsledku budou tři zastřešená nástupiště, z toho dvě ostrovní a jedno vnější u výpravní budovy. S dokončením hlavních stavebních prací harmonogram počítá na konci tohoto roku.
Během rekonstrukce stanice bude zrekonstruován také stávající podchod, kde zůstane zachována, ale bude opravena, část tubusu pod kolejemi 1 a 2 s výstupem na 3. nástupiště.
Nutné stavební úpravy proběhnou i ve výpravní budově, kde stavaři upraví dvě místnosti a vymění stropní konstrukci podzemních prostor před výpravní budovou pod nástupištěm č. 1. Nástupiště a podchod budou vybaveny novým osvětlením a informačním, orientačním a kamerovým systémem. Z důvodu kolejových úprav, kdy dojde k redukci dvou kolejí, bude upraveno trakční vedení a zabezpečovací zařízení dostane novou ústřednu typu ESA.