V roce 2026 plánuje Správa železnic zahájit rozsáhlou modernizaci trati z Plzně přes Českou Kubici na státní hranici s Německem, což vyvolá zvýšenou provozní zátěž na paralelních tratích.
S výrazným předstihem začala Správa železnic revitalizovat okolní tratě, které poslouží jako objízdné trasy během výluk spojených s modernizací trati Plzeň–Domažlice–Německo. Jednou z tratí, která dočasně převezme zátěž, bude mezi Klatovy a Točníkem, na které naše středisko údržby provedlo během září výměnu kolejnic a související činnosti. „Celkem jsme vyměnili a svařili přes tři kilometry kolejnic, vyčistili 750 m kolejového lože, vyměnili tři desítky poškozených pražců a doplnili 750 m pražců z důvodu zřízení bezstykové koleje bez pražcových kotev,“ vypočítává hlavní penzum prací vedoucí střediska údržby Jan Vachtl. Dále byly vyměněny v daném úseky všechny izolované styky, obnoveny příkopy a upraveny stezky.
Během výluky trati, která začala 3. a skončila 21. září provedlo středisko 13 v rámci údržbových prací úpravu GPK na dalších dvou kilometrech trati, včetně doplnění kolejového lože, zrušení přejezdu, výměny pražců na třech výhybkách a jednotlivou výměnu pražců ve stanici Švihov.