Na konci května začne první velká výluka v rámci kompletní rekonstrukce dvoukolejné koridorové trati Praha–Děčín.
Závod kolejových staveb se na celém projektu bude podílet jako subdodavatel pro společnosti Eurovia a GJW. Úkolem našich kolejářů bude rekonstruovat železniční svršek v délce tří kilometrů. Vzhledem k tomu, že se jedná o dvoukolejnou trať, bude celková délka rekonstruovaného svršku 6 kilometrů. „Kromě výměny železničního svršku, kde se zatím nepočítá s kompletní výměnou pražců, ale jen kolejnic, budeme dále rekonstruovat dva železniční přejezdy a u zemědělského družstva v Nových Kopistech jeden rušit,“ říká k projektu specialista na železniční svršek Jiří Kneifl. U stávajících betonových pražců projekt v tuto chvíli počítá pouze s výměnou upevňovadel včetně pryžových podložek a vrtulí.
Realizace projektu začne na přelomu května a června letošního roku vyloučením druhé traťové koleje z provozu. Na rekonstrukci tratě pod druhou kolejí budou mít stavaři 85 dní, pak plynule začne rekonstrukce první traťové koleje, která potrvá shodnou dobu. „V místech stavby budou vlaky projíždět pouze po jedné koleji a se sníženou rychlostí,“ upozorňuje Jiří Kneifl. S kompletním dokončením díla se počítá na jaře příštího roku, kdy bude provedeno finální propracování železničního svršku.
Cílem sanace tratě v předmětném úseku je především zajištění spolehlivosti provozu a kapacity dráhy na vytíženém koridoru.