Po téměř třech letech od zahájení ve čtvrtek 12. října oficiálně skončila přestavba čtyřkilometrové trati v úseku Lobzy–Koterov.
Výsledkem provedených úprav je dvoukolejka, po které teď mohou vlaky jezdit stodvacetikilometrovou rychlostí, dříve to byla stovka. Dále vznikla nová zastávka v srdci čtvrti Slovany s lávkou přes koleje a bylo zrušeno nádraží v Koterově. „Trať je zde nyní kapacitnější, zastávka Slovany nahradila Koterov, kde byla stanice nešťastně umístěná,“ řekl ve svém projevu generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Dále podotkl, že Koterov je periferie, nyní jsou perony kousek od slovanské radnice i linek MHD.
Kromě zdvoukolejnění trati byla součástí projektu také málo vídaná stavba, a sice tunelové zárodky. Dvě betonové podzemní konstrukce ukryté pod tělesem dráhy byly vybudovány s předstihem pro budoucí přeložku silnice I/20, které povede zčásti právě tunelem pod železniční tratí. Hlavním důvodem, proč se část tunelu připravila s předstihem je, aby se pak trať nemusela opět rozkopat.
Stavbu realizovalo sdružení firem Chládek & Tintěra, a.s. a Metrostav a.s. Za naši společnost se slavnostního ukončení stavby zúčastnil výrobní ředitel Jan Chlupsa, který rovněž symbolicky přestřihl pásku. Na stavbě nechyběli ani manažeři celé stavby.