V polovině srpna skončila poslední nepřetržitá výluka v rámci rekonstrukce stanice a projekt se tak dostal do fáze dokončovacích prací.
Projekt, který řeší vedle samotné přestavby železniční stanice ležící na trati z Ústí nad Labem do Chomutova i úpravu navazujících mezistaničních úseků je téměř hotový. Zbývá dokončit některé práce na zabezpečovacím a sdělovacím zařízení a stavební úpravy ve výpravní budově v Teplicích v Čechách, kam bude přesunut výpravčí. Stanice Řetenice následně bude řízená dálkově.
Na podzim stavbaři plánují ještě krátké výluky, které budou souviset s definitivním podbitím kolejí a v zimě dojde na broušení kolejnic.
Ke zdárnému dokončení míří také revitalizace lávky nad kolejištěm, která však byla k projektu přiřazena jako dodatečný požadavek objednatele. Do užívání má být předána na konci letošního října.
Rekonstrukce stanice začala v březnu loňského roku. Zakázku získala Společnost ChT + EŽ Řetenice, kterou tvoří firmy Chládek & Tintěra a Elektrizace železnic Praha. Na soubor prací, které byly prováděny celkem v sedmi etapách za nepřetržitých výluk, měli stavbaři přibližně 17 měsíců.
Stavba přinese kromě zkrácení jízdních dob také zvýšení bezpečnosti, a to například s ohledem na nová mimoúrovňová bezbariérová nástupiště.