Na začátku července začala modernizace vybraných úseku na trati Litoměřice – Ústí nad Labem-Střekov. Stavbaři společnosti Chládek & Tintěra odstraní propady rychlosti jednak úpravami GPK a stavu železničního svršku, tak zavedením rychlostního profilu V130 přepočtem stávajících parametrů.
Modernizace dvoukolejné elektrifikované trati 072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem, úsek Litoměřice dolní nádraží – Ústí nad Labem-Střekov, zahrnuje zejména výměnu železničního svršku v celkové délce kolem 7,5 kilometru a na základě geotechnického průzkumu v určitých úsecích také sanaci železničního spodku a regeneraci odvodnění.
Důležitou součástí stavby je také oprava devíti mostních objektů, které se nacházejí jak v úsecích určených k výměně železničního svršku, tak v úsecích mimo souvislou výměnu. Dále bude provedena regenerace dvou železničních přejezdů včetně instalace nových či repasovaných technologických prvků zabezpečení.
Vzhledem k nevyhovujícímu stavu části stožárů traťového vedení provede středisko elektrostaveb společnosti Chládek & Tintěra jejich výměnu, především podél koleje určené k regeneraci. Úpravou trakčního zabezpečovacího zařízení pak bude v úseku Velké Žernoseky – Sebuzín nahrazen jednosměrný automatický blok, automatickým blokem obousměrným. Tím dojde k úspoře nákladů na údržbu stávajícího zastaralého zabezpečovacího zařízení.