Na začátku července začala rozsáhlá rekonstrukce desetikilometrové dvoukolejné trati nedaleko Brna.
Hlavním cílem projektu je provedení stavebních úprav pro zvýšení traťové rychlosti a tím i kapacity, respektive propustnosti trati v mezistaničním úseku Říkonín – Vlkov u Tišnova. Součástí prací je také rekonstrukce železniční stanice Říkonín a zastávky Níhov.
Zakázku na zvýšení traťové rychlosti v předmětném úseku získala společnost Chládek Tintěra LTM + HB Řikonín, sestávající se ze společností Chládek & Tintěra, a.s. (podíl 68 %) a Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod, a.s. (podíl 32 %).
Realizace projektu byla oficiálně zahájena předáním staveniště 3. července 2017. Samotné stavební práce naplno začaly o týden později, avšak dvouměsíční výluka trvala již od 1. července 2017. Vzhledem ke složitosti výběrového řízení a možnosti výluk byla zrušena nultá etapa výstavby, která slouží k přípravě stavby.
V první fázi stavbaři projektového týmu ředitele stavby Jakuba Štěrby ze společnosti Chládek & Tintěra, a.s., provádí práce v nejnáročnějších úsecích, jako jsou Lubenský a Níhovský tunel, v oblasti skalního zářezu a ve stanici Říkonín.
Hlavní nápor přijde na začátku stavební sezóny 2018, kdy stavbaře čeká rekonstrukce železničního svršku a spodku v obou kolejích. To je bez mála dvacet kilometrů.