S ohledem na roční odklad výluk pokračují na trati v okolí stanice Bohosudov práce realizovatelné mimo výlukový režim.
Přibližně roční odklad výluk, které jsou nezbytné pro realizaci kompletní rekonstrukce stanice Krupka-Bohosudov a navazujících částí trati v souhrnné délce přes pět kilometrů, způsobilo zdržení prací na stavbě v okolí Bíliny a dále kvůli opravě havarijního stavu kolejí a výhybek ve stanici Úpořiny, kde došlo k vykolejení vlaku na podzim loňského roku.
Realizační tým Mariána Žúbora se tak snaží vyjít vstříc investorovi a v rámci možností realizovat v předstihu objekty, které nevyžadují vyloučení trati z provozu. Stavbařům se od zahájení stavby, ke kterému došlo v polovině loňského roku podařilo dokončit obří, 3,6 metru vysokou nakládací rampu, která bude složit především společnosti FLUORIT jako náhrada za zrušenou vlečku. K rampě bylo nutné na liché straně kolejí zřídit ještě provizorní napojení s novou výhybkou. V rámci propojení došlo ke snesení zrušených kolejí a ke zřízení odvodnění.
V bezvýlukovém režimu bylo možné zrekonstruovat některé umělé objekty, přeložky inženýrských sítí a také výpravní budovu ve stanici Bohosudov, se kterou se počítá jako s technologickým objektem. Nový vzhled budovy se chýlí ke konci, ovšem úplné zprovoznění objektu bude možné až na konci stavby v roce 2023.
Stavbaři dále pracují na základech nových trakčních stožárů, kterých je v předmětném úseku přibližně 260 a pracuje se i na přeložkách kabelových tras. V rámci možností nakonec bude možné v tomhle roce rekonstruovat 1. a 2. traťovou kolej na 1200 metrů dlouhém úseku mezi Bohosudovem a Chabařovicemi, kde dojde k rekonstrukci železničního svršku, spodku a trakčního vedení.