Po zimní přestávce se práce na rekonstrukci železniční stanice ve Strakonicích opět rozjely na plno. Již 16. března tam začala výluka liché skupiny kolejí a traťového úseku Strakonice – Strunkovice nad Volyňkou. Hotovo má být na konci července. Cestující přitom využívají zrekonstruovanou polovinu vlakového nádraží včetně části podchodu již několik měsíců.
Výluka trati mezi Strakonicemi a Strunkovicemi však potrvá jen do 13. dubna. „Trať je vyloučena z provozu kvůli rekonstrukci plzeňského zhlaví ve stanici Strakonice. S tím už se však blížíme do finále,“ říká za zhotovitelskou společnost Chládek & Tintěra koordinátor projektu Jakub Vysoký.
Stavbaře až dokonce července čeká kromě rekonstrukce liché skupiny kolejí také výstavba druhého ostrovního nástupiště, dokončení podchodu a všech ostatních částí projektu, jako je trakční vedení a především zabezpečovací a sdělovací zařízení. Druhé částečně zastřešené ostrovní nástupiště a podchod přitom vystoupá zpět na povrch v přímé linii za kolejemi u hřbitova mezi dalšími nádražními objekty. „Pro cestující bude nejnáročnějších posledních pět dní před skončením výluky. Stanice totiž bude tyto dny kompletně uzavřena, abychom mohli vše propojit a zprovoznit. Obsluhu k navazujícím stanicím zajistí náhradní autobusová doprava,“ upozorňuje na komplikace zástupce projektového manažera Vladimír G. Tolar ze společnosti Chládek & Tintěra.
Zdroj fotek: www.estrakonice.cz