Přibližně pětadvacet kilometrů dlouhý úsek jednokolejné železniční trati mezi Libercem a Tanvaldem bude během příštích tří měsíců zrekonstruován. Důvodem je propad rychlosti ve vybraných úsecích.
Zakázku na realizaci úprav vyhrála společnost Chládek & Tintěra, která se Správou železniční dopravní cesty podepsala smlouvu o dílo 3. dubna 2015. O dva dny později již stavbaři zahájili přípravné práce v plánovaných denních výlukách.
Hlavním předmětem prací je rekonstrukce železničního spodku, svršku, nástupišť a mostních konstrukcí. Součástí stavby jsou i přeložky kabelového vedení. Vzhledem k tomu, že trať prochází členitým terénem mezi skalními masivy, počítá projekt na mnoha místech s rozsáhlou sanací a stabilizací skalních svahů.
Stavba řeší i kompletní přestavbu nástupišť včetně nového osvětlení v zastávkách Liberec-Rochlice, Vratislavice a Proseč. Dále stavbaři obnoví téměř dvě desítky železničních přejezdů.
Významnou částí stavby je i rekonstrukce zhruba čtyřiceti umělých staveb. Jedná se o šest mostních konstrukcí, zbytek tvoří propustky a zdi. Část z nich tvoří samostatné stavební objekty, část bude realizována v rámci sanace železničního spodku.
Výsledkem stavby bude upravená trať, která přestane ničit elektroniku moderním vlakům, odstraní propady rychlosti a plynulejší dopravu v zimě zajistí ohřívané výhybky. Přesto vlaky nebudou kvůli členitosti terénu v průměru jezdit rychleji než 60kilometrovou rychlostí.